MEETTHEPLANNER Judith Noortman: ‘Ik heb goede in relatiemarketing gehad’ Bij Wegener leerde ze hoe er genetwerkt wordt en oog voor detail. Bij Ricoh zag ze hoe je evenementen integreert in een compleet marketing en communicatieplan. Die kennis en ervaring stelt Judith Noortman nu als freelance event manager beschikbaar aan een grote variatie aan opdrachtgevers. Hoe ben je event manager geworden? Ik ben er zo’n twintig jaar geleden min of meer ingerold. Bij Wegener werkte ik op de verkoopafdeling van het landelijk verkoopkantoor in Houten. Daar werden ook alle evenementen gedaan. Dan zat je met alle accountmanagers stickertjes plakken en dergelijke. Dat was niet altijd even efficiënt. Gelukkig werd er op een gegeven moment een aparte evenementenafdeling opgericht, waarbij ik nauw betrokken was. Ik heb daar ontzettend veel geleerd. Goede leermeesters in relatiemarketing gehad. Wegener liep in die tijd voorop met evenementen. Denk maar aan De Haringparty en het Wegener Golfevent. Je ziet dat die later door anderen zijn gekopieerd. 16|QM WINTER 2011 leermeesters Daar heb ik echt gezien hoe er genetwerkt wordt. Zoals bij het Wegener Golfevent zaten we in de luxepositie dat mensen zich spontaan aanmeldden, omdat ze wisten dat daar heel veel decision makers rondliepen. Bij Wegener heb ik ook oog voor detail geleerd. Dat vanuit de directie meegekeken werd van ‘hebben wel hier aan gedacht en daar aan gedacht’. En daarna aan de locatie-kant gezeten bij Orpheus in Apeldoorn Zo kun je het niet helemaal zeggen. Bij Orpheus was ik hoofd Sales en Marketing voor wat betreft de voorstellingen. De congresafdeling stond hier los van. Aan mij de taak om de drie theaterzalen met totaal 2.200 stoelen vol te krijgen. Klinkt alsof je van origine op sales georiënteerd ben Nee, ik ben meer van de communicatiekant. Heb mijn Nima en marketingcommunicatie A en B gehaald. Voor pure sales ben ik niet zozeer geschikt. In Ricoh vond je je volgende werkgever Daar heb ik zo’n drie jaar als eventmanager gezeten. Nog zo’n bedrijf dat relatiemarketing ontzettend belangrijk vind. Met een enorme betrokkenheid binnen het bedrijf tot aan de Raad van Bestuur aan toe. In die tijd heb ik een aantal leuke dingen gedaan zoals activiteiten rond de Olympische Spelen, sponsoring van Indoor Brabant, incentives, een aantal inhoudelijke seminars. Ricoh is een bedrijf dat zich goed bewust is van de positieve resulta› Pagina 15

Pagina 17

Interactieve e-studiegids, deze krant of verenigingsblad is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal uitgeven van digi-edities.

QM winter 2011 Lees publicatie 2Home


You need flash player to view this online publication