MEETINGNIEUWS Media Plaza wordt Leaders Against Routine Media Plaza gaat verder als Leaders Against Routine. Innovatie expert Jessica van Rijn en strateeg Barbara van Veen hebben de zaalreserveringen in Media Plaza geheel overgedragen aan Jaarbeurs Utrecht, zodat zij zich volledig kunnen focussen op brainstorms met een commercieel doel. Jessica van Rijn en Barbara van Veen voeren Leaders Against Routine aan en zijn in hun werkveld veel gevraagd als spreker, trainer en moderator, zowel gezamenlijk als apart. Zij spreken voor CEO’s, ondernemers en middenkader. Zowel op grote zakelijke congressen, in besloten sessies voor individuele bedrijven met of zonder hun relaties en voor specifieke teams. “Om verwarring tussen onze dienstverlening en de verhuur van de Media Plaza zalen te voorkomen, gaan wij verder onder een nieuwe naam”, vertelt Van Veen. “Vanaf nu heten we Leaders Against Routine. We hebben ons toegelegd op een paar specialiteiten: we helpen bedrijven met het ontwikkelen van social media strategie, nieuwe product-markt concepten en met het ontwikkelen van concrete verkoopkansen uit lange termijn trends en technologische ontwikkelingen.” < www.leadersagainstroutine.nl Innovatie expert Jessica van Rijn en de strateeg Barbara van Veen voeren Leaders Against Routine aan. Fontys wint Student EventGame 2011 Het team van de Fontys Hogeschool uit Tilburg heeft donderdag 17 november de Student EventGame 2011 gewonnen. Het Fontys-team bedacht het winnende concept voor een event in het kader van het EK 2012 voor Kia Nederland. Aan deze jaarlijks terugkerende wedstrijd van het Genootschap voor Eventmanagers deden tien teams deel. Elk studententeam werd gecoached door een eventmanager uit het ledenbestand van het Genootschap. Door deze opzet konden de studenten gedurende de Game met een eventprofessional over hun ideeën sparren. Onder hoge tijdsdruk moesten de studenten een eventconcept bedenken en uitwerken en vervolgens in een korte presentatie van drie minuten toelichten. Nadat alle presentaties waren gehouden en de vakjury, onder leiding van Manon Douwes van Kia Nederland, zich had beraden kwam het verlossende oordeel. De jury was zeer positief over de creativiteit van het Fontys-team, de realiseerbaarheid van het concept en de publiciteit die het op zou kunnen leveren. De sportieve elementen van het concept gecombineerd met de zichtbaarheid van Kia sprak de jury bijzonder aan. Tijdens de Game was er tijd ingeruimd voor een discussie tussen de eventmanagers en de docenten van de aanwezige hogescholen. Eventmanagers gaven aan aan welke kennis en vaardigheden zij in hun dagelijkse praktijk behoefte hebben, Daarbij werd ingegaan op welke wijze de eventopleidingen in die behoefte aan kennis kunnen voorzien. < www.eventmanagers.nl Please to meet you, Mr Holland! Swipespot: elegante tablet standaard Studio Überdutch heeft onder de naam ‘Swipespot’ een tabletzuil ontwikkeld. De Swipespot wordt op verschillende manieren toegepast om gebruikers interactief van informatie te voorzien: op beursstands en congressen, in showrooms en winkels of bijvoorbeeld als informatiepunt in de zorg. De tabletzuil is geschikt voor alle verkrijgbare tablets zoals iPad, Samsung Galaxy Tab 10.1, Sony S, et cetera. “De belangrijkste eigenschap is de uitvoering-op-maat”, vertelt Bart den Bok van Studio Überdutch. “De tabletzuil wordt geleverd in elke gewenste kleur, voor elk type tablet en met verlicht logo van de klant. Een gecodeerd slot beschermt de tablet tegen diefstal, dankzij het ergonomische ontwerp is het verwisselen van de tablet in enkele seconden gedaan.” < www.swipespot.nl Meet Mr Holland. Zo heet de nieuwe campagne voor de zakelijke markt die het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) heeft ontwikkeld. De campagne richt zich op meetingplanners in Europa en Noord-Amerika. Het doel van de campagne is om de bekendheid van Nederland als vergaderland te vergroten en om het aantal zakelijke bijeenkomsten in Nederland te laten toenemen. Samen met Bite actiemarketing wordt gewerkt aan een herkenbare campagne met Mr Holland in de hoofdrol. Mr Holland staat voor alles wat Nederland als zakelijke bestemming te bieden heeft. Zo is Mr Holland creatief, open minded, charmant en efficiënt. Mr Holland laat internationale meetingplanners de komende jaren kennismaken met Nederland als vergaderland. Hij wijst hen - via zijn eigen website en via direct mailings - op een persoonlijke en originele manier op de USP’s van Nederland en de Nederlander. Ook gaat Mr Holland door middel van social media het gesprek met de meetingplanner aan. Mr Holland is te volgen op zijn persoonlijke blog en op Twitter. Ook heeft hij een eigen Facebook Fanpage en een LinkedIn profiel. < www.meetmrholland.com WINTER 2011 QM|47 Pagina 46

Pagina 48

Scoor meer met een online shop in uw reclamefolders. Velen gingen u voor en publiceerden maandbladen online.

QM winter 2011 Lees publicatie 2Home


You need flash player to view this online publication