MEETINGNIEUWS Peoples Thomas van der Zee Jorian van Schagen Ilse Baaten BUSINESS Het commerciële team van de Beurs van Berlage in Amsterdam is uitgebreid met sales manager Thomas van der Zee en medewerker Marketing en PR Jorian van Schagen. Van der Zee heeft onder meer gewerkt voor The Grand in Amsterdam en The Mark in New York. Van Schagen was al werkzaam voor de Beurs van Berlage als supervisor Horeca.< Robin van der Land Bij ’t Speulderbos en Résidence Groot Heideborgh hebben onlangs enkele wisselingen in de managementteams plaatsgevonden. Ilse Baaten heeft met ingang van 5 juni haar managementtaken bij Bilderberg Hotel ’t Speulderbos overgedragen aan Robin van der Land, die hiervoor general manager van Apollo Hotel de Beyaerd was. Baaten continueert haar loopbaan bij Bilderberg als general manager van Bilderberg Résidence Groot Heideborgh. Zij volgt daar Herman Schreuder op die zijn carrière buiten de Bilderberg groep voortzet. < Frank Mimpen Frank Mimpen is aangesteld als commercieel manager bij JMT International in Dinteloord. Hij wordt verantwoordelijk voor het bewerken van de Nederlandse markt. Mimpen werkte onder andere bij Libéma, TUI en AEGON.< Tom Bouchier en Ronald Raidt Tom Bouchier is benoemd tot Manager Business Line bij Landal Greenparks. Hij neemt de verantwoordelijkheden voor de zakelijke en evenementenmarkt over van Ronald Raidt, die is gestart in de nieuwe functie van Corporate Business Development Manager.< 44|QM ZOMER 2012 Nieuwe promotiefilm over Maastricht als congresstad Aanleiding voor de film is het congres van de European Association of Perinatal Medicine (EAPM) dat in 2016 georganiseerd wordt. Maastricht is voor dit congres als gaststad in de running en concurreert hiermee met Brussel en Dublin. < Prinses Margriet opent nieuwe Royal Delft Experience Prinses Margriet heeft donderdag 31 mei de nieuwe Royal Delft Experience geopend. De Royal Delft Experience is een multimediale reis door de tijd van Delfts Blauw aardewerk. Royal Delft geeft bezoekers hiermee een compleet beeld van de historie en het productieproces van het eeuwenoude ambacht. Tijdens de openingsceremonie onthulde Prinses Margriet een één meter twintig hoge tulpenvaas met oranje tulpen. De tulpenvaas is het meest prestigieuze Delfts Blauwe aardewerk van Royal Delft en staat symbool voor de jarenlange band met het koningshuis. Tijdens de rondleiding door de Experience signeerde Prinses Margriet een speciaal ter gelegenheid van de opening ontworpen Delfts Blauwe tegelplaat. Deze plaat zal binnenkort te zien zijn in de Koninklijke Schatkamer, één van de onderdelen van de Royal Delft Experience. < Leiden Marketing en Congress by design gaan samenwerken Leiden Marketing en Congress by design gaan samenwerken om meer internationale wetenschappelijke associatiecongressen naar Leiden te halen. Leiden Marketing timmert al enige tijd landelijk aan de weg om de stad bekend te maken onder initiatiefnemers van congressen. Beursdeelnames en inspiratiedagen hebben al geleid tot diverse boekingen van congressen in Leiden. Nu wil Leiden Marketing de markt van internationale wetenschappelijke congressen op. Directeur John Kroes: “Congress by design is een zeer gerenommeerde professional congres organizer met wie wij graag een samenwerking aangaan. Deze organisatie heeft jarenlange ervaring en kennis opgedaan in de internationale wetenschappelijke congressector. We zijn ervan overtuigd dat we samen met hen mooie internationale wetenschappelijke associatiecongressen naar Leiden kunnen halen.” < Het Maastricht Congres Bureau en MECC Maastricht hebben een nieuwe promotiefilm laten maken om Maastricht en omgeving als internationale congresbestemming te vermarkten. De film toont de romantiek van Maastricht als bourgondische stad met internationale allure: historie, cultuur, gastronomie, het buitenleven en het uitgaansleven laten de eigen atmosfeer van de stad en regio zien en beleven. Pagina 43
Pagina 45Heeft u een spaarprogramma, uniflip of digi brochures? Gebruik Online Touch: vakblad digitaal maken.
QM zomer 2012 Lees publicatie 3Home