Peoples MEETINGNIEUWS BUSINESS Dewi Natrop Dewi Natrop is op 1 mei gestart als de nieuwe general manager van Novotel Maastricht. Zij volgt Ronald Slomp op, die nu aan het roer staat in Novotel Breda. Natrop is daarmee terug in de locatie waar ze haar loopbaan in 1997 als receptionist begon. Al snel groeide ze door van Supervisor FO naar Banquet Sales Manager tot Front Office Manager. Daarna wilde ze haar horizon verbreden en werkte ze als Revenue Manager bij Crowne Plaza Maastricht. < Christine van Dalen Lennart Peeperkorn Christine van Dalen is tijdens de algemene ledenvergadering op 15 mei officieel benoemd tot voorzitter van branchevereniging IDEA. Zij volgt Gerben Plasmeijer op, die deze functie de afgelopen vijf jaar bekleedde. Van Dalen werkte bijna vijftien jaar als event- en marketingmanager bij verschillende organisaties. Vijf jaar geleden richtte zij Bureau voor Reuring op. Lennart Peeperkorn, medeeigenaar van Dechesne & Boertje, is eveneens toegetreden tot het bestuur. Hij neemt de portefeuille Educatie over van Frank Beekwilder. < Mark de Greeff Evoluon en Groenendael moeten het voortaan zonder Mark de Greeff doen. Hij heeft de Philipsorganisatie verlaten om een positie te bekleden bij Eindhoven365, de nieuwe citymarketing organisatie van Eindhoven. De Greeff was sinds 2003 werkzaam voor de congres- en evenementenlocaties Evoluon Eindhoven en Groenendael Philips Management Training Center. < NBTC en Toerisme Vlaanderen vieren samenwerking in Japan Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen en Toerisme Vlaanderen hebben op 27 april hun samenwerking op de Japanse markt bekrachtigd. Sinds 1 februari zitten beide toerismebureaus in hetzelfde pand in Tokio en bewerken van daaruit gezamenlijk de Japanse zakelijke en toeristische markt. “De intensivering van de samenwerking in Japan was een logische stap,” aldus Jos Vranken, algemeen directeur van het NBTC . “Voor veel Aziaten gaat de welbekende stedentrip in West-Europa van Amsterdam, Den Haag en Delft door naar Vlaamse steden als Antwerpen, Gent en eventueel Brugge. Door een gezamenlijke marketingaanpak kunnen we veel effectiever werken en vergroten we de slagkracht voor de merken Holland en Vlaanderen.” Voorbeelden van de gezamenlijke marktbewerking zijn onder meer een educational tour, een seminar voor vakpers en een campagne gericht op Vermeer en Kuifje. Daarnaast is er een intensieve online samenwerking. Van alle Aziatische landen heeft Japan de meest volwassen reismarkt. In 2011 bezochten zo’n 110.000 Japanners ons land voor Luc Liebaut (ambassadeur van België in Japan), Jos Vranken (algemeen directeur NBTC), Philip Mielants (a.i. directeur Internationale markten Toerisme Vlaanderen) en Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen) klinken op de gezamenlijke marktbenadering in Japan. zowel vakanties als zakenreizen. Het NBTC verwacht dat dit aantal in 2012 rond de 115.000 zal liggen, een stijging van zo’n vijf procent. De Japanners staan bekend als ‘big spenders’. Zij geven gemiddeld zo’n 745 euro per persoon per verblijf uit. In totaal komt dit neer op ruim 85 miljoen euro per jaar. < Tuk Tuk Sightseeing van start in Amsterdam Amsterbike introduceert onder het label Tuk Tuk Sightseeing, een nieuwe, duurzame vervoersmethode in Amsterdam. Het gaat om felgekleurde elektrische tuk tuk’s die inzetbaar zijn voor arrangementen, evenementen, transfers en custom made vervoer door de stad. Tuk Tuk Sightseeing verzorgt naast maatwerk ook city tours voor bezoekers van Amsterdam onder leiding van een meertalige gids en chauffeur. Via de website kunnen verschillende tours worden geboekt met pick-ups bij onder andere Centraal Station en het Vondelpark. Tuk Tuk Sightseeing is aangesloten bij Amsterdam Cruise Port (ACP) en bevindt zich tien minuten van het Centraal Station, naast Passenger Terminal Amsterdam. < 46|QM ZOMER 2012 Pagina 45

Pagina 47

Scoor meer met een webwinkel in uw relatiemagazines. Velen gingen u voor en publiceerden onderwijs magazines online.

QM zomer 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication