INCENTIVEVISIE “ Het gaat om mensen, mensen, mensen en nog eens mensen” Hello Bill D aar staat hij dan voor onze QM-stand op vakbeurs Event in Jaarbeurs Utrecht. Bill. Gezien zijn postuur is het niet verbazingwekkend dat hij zich in zijn jonge jaren uitleefde in de rugbysport. Zijn tweede sportieve passie golf laat meer aan de fantasie over. Of je moet een link willen vinden tussen het ruitpatroon van zijn Schotse kilt en de geruite kledij die mensen doorgaans alleen op het golfterrein durven te dragen. Want Bill Thomson is trots op zijn Schotland en dat maakt hij je in woord en beeld duidelijk. Je kunt Bill Thomson op menig vakbeurs voor meetings en incentives ontmoeten. Voor hem zijn IMEX en EIBTM al jaren vaste prik en als komende bestemming staat de Amerikaanse editie van IMEX in oktober op de agenda. Op al die beurzen promoot hij zijn Destination Management Company Hello Scotland. Ook als het goed gaat met het bedrijf. “Vorig jaar hadden we het beste resultaat in ons vijftienjarig bestaan. Dit jaar wordt ook goed en voor volgend jaar verwacht ik een nog beter resultaat”, vertelt Bill als ik hem twee maanden later interview. “Maar dat betekent voor mij dat je juist meer promotie moet doen. Het kan zomaar weer over zijn. Hoe hoger je vliegt, hoe dieper je kunt vallen, heb ik geleerd in mijn tijd in Australië.” 56|QM ZOMER 2012 Bill Thomson is niet alleen het boegbeeld van zijn Destination Management Company Hello Scotland. Hij toont zich tevens een waardig ambassadeur van zijn land en van het incentive travel vak. Bill is creatief, sales gedreven, enthousiast en ondernemer. Voor de organisatorische kant kan hij gelukkig terugvallen op een goed team medewerkers. Ontmoet Bill. Onvermoede kwaliteit Dat laatste behoeft enige uitleg. Bill Thomson, een jongeman met een passie voor sport en een diploma van de sportacademie op zak, breekt zijn rug. Einde sportambitie, einde verwacht perspectief. Backpacken naar Australië is dan een logische reactie. Daar leert hij een onvermoede kwaliteit van zichzelf kennen: sales. “Verzekeringen verkopen voor honderd procent op commissiebasis. Ik had het nooit verwacht dat ik goed zou kunnen verkopen, maar dat bleek wel het geval.” Via een vriend komt hij in contact met een wereld waarvan hij het bestaan niet eens vermoedde. Die van de incentive travel. Terug in Schotland, inmiddels getrouwd en net vader geworden, is het vaste salaris aanlokkelijk en een tiental sollicitatiegesprekken verder kan Bill aan de slag. Over zijn toenmalige kennis van zaken is hij duidelijk: “I knew shit”. We zijn aanbeland in 1994 en hij erft zijn eerste opdracht, die hij zonder enige voorkennis en onder het toeziend oog van zijn managing director uit Londen, mag uitvoeren. Het is in de Gleneagles met een groep van 110 mensen uit Oostenrijk. “Ik vond het angstwekkend en spannend tegelijk. Het betrof het totale pakket: tours, FIT (keuzeprogramma’s, RED), overnachtingen.... Ik kan me elk detail nog voor de geest halen, tot op de dag van vandaag. Ik vond › Pagina 55

Pagina 57

Heeft u een maandblad, pageflip of web magazines? Gebruik Online Touch: studiegids naar een digitale publicatie omzetten.

QM zomer 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication