MEETINGBESTEMMING ‘Nu is het zaak om LEIDEN tussen de oren te krijgen’ positief ‘Leiden tussen de oren krijgen’. Dat is de opdracht die de nieuwe directeur van Leiden Marketing zichzelf stelt. Op 1 september nam Mar tijn Bulthuis zijn intrek in het kantoor aan de Stationsweg, in het hart van de ‘Stad van Ontdekkingen’ M 20|QM HERFST 2012 artijn Bulthuis is geboren Groninger, 38 jaar, samenwonend, vader van twee dochters en woonachtig in Amsterdam. Maar Leiden is de stad waaraan de nieuwe directeur van Leiden Marketing zijn hart heeft verpand. Over zijn geboorteplaats zegt hij: “Groningen is een goed voorbeeld voor ons. Fantastisch hoe ze die stad de afgelopen jaren onder de aandacht hebben gebracht. ‘Er gaat niets boven Groningen’, wie kent die pay off niet?” “Zover zijn we met Leiden nog niet. Eén van mijn grootste prioriteiten is om daar verandering in te brengen. Leiden heeft alles wat inwoners en zakelijke en toeristische reizigers zich maar kunnen wensen. We zeggen weleens: ‘be good and tell it’. Met ‘be good’ zit het goed, nu is het zaak om het rond te gaan vertellen.” Grote vooruitgang Als general manager van het Golden Tulip & Tulip Inn Leiden Centre was Bulthuis enthousiast betrokken bij de oprichting van Leiden Marketing in 2008, een gezamenlijk initiatief van onder andere de Universiteit van Leiden, de Rabobank, het LUMC, Leidse hotels en musea, maar ook van de gemeente en de Kamer van Koophandel. Als bestuurslid heeft Bulthuis de organisatie, onder leiding van zijn voorganger John Kroes, grote vooruitgang zien boeken. Als directeur is hij van plan om de ingeslagen wegen effectief te vervolgen. “Vier jaar geleden was er in Leiden nog niks op het gebied van stadsmarketing en moet je nu eens kijken. Leiden Marketing is een goed geoliede machine die Leiden als bestemming op de kaart zet. We richten ons voorlopig vooral op Nederland en Nederlandstalig België, want voor veel Nederlanders en Belgen – dat geldt zowel voor toeristen, als voor pco’s en eventorganisers - is Leiden nog een onontgonnen terrein.” “Eén van onze succesnummers is de inspiratiedag die we sinds 2010 voor de zakelijke markt organiseren. We nodigen een groep organisatoren een dag uit om Leiden op verrassende wijze zélf te ontdekken. Het doel is om de groep kennis te laten maken met de vele mogelijkheden die Leiden te bieden heeft op het gebied van congressen en zakelijke evenementen.” Congreslandschap Tijdens één van die ontdekkingsreizen raakte ook congresbureau ‘Congress by design’ geïnspireerd. Bulthuis: “Congress by design heeft ons geholpen onze eigen plek in het congreslandschap te vinden. Dit heeft geresulteerd in een samenwerking tussen Leiden en Congres by design met als gezamenlijk doel om meer internationale wetenschappelijke associatiecongressen naar Leiden te halen.” Pagina 19
Pagina 21Heeft u een tijdschrift, onlinebook of digitale PDF's? Gebruik Online Touch: nieuwsbrief naar een digitale publicatie converteren.
QM Herfst 2012 Lees publicatie 4Home