MEETINGNIEUWS Peoples Emilie Zonnevylle Wietse Bijzeit BUSINESS Emilie Zonnevylle is per 3 september in dienst getreden bij Taller Events, de organisatie achter het Genootschap voor Eventmanagers, Platform Museum Locaties en Freelance Event Professionals. Door het groeiend aantal leden en uitbreiding van de werkzaamheden, was er behoefte aan een nieuwe medewerker.< Wietse Bijzeit is de nieuwe Head of Sales & Marketing bij Westcord Hotels. Hij is sinds deze zomer verantwoordelijk voor de sales- en marketingactiviteiten van de dertien accommodaties van de Nederlandse hotelgroep. De afgelopen vijf jaar was Bijzeit Director of Sales & Marketing bij Dorint Hotel Amsterdam Airport. < Maarten Nieuwenhuize Maarten Nieuwenhuize is sinds 1 augustus de nieuwe Hotel Manager van park Plaza Vondelpark in Amsterdam en is tevens toegetreden tot het Regional Office Benelux team van PPHE Hotel Group Limited. Nieuwenhuize versterkt de hotelgroep na diverse andere functies binnen de gastvrijheidindustrie in verschillende landen over de hele wereld. < Caroline ‘t Hart Caroline ‘t Hart is aangesteld als nieuwe Accountmanager Zakelijke markt bij Libéma. ‘t Hart is bij Libéma verantwoordelijk voor de grootschalige evenementen die door de zakelijke markt georganiseerd worden, zoals bedrijfsuitjes en personeelsfeesten. Ze werkte eerder voor Princess Household Appliances en het organisatiebureau WOP.nl.< 40|QM HERFST 2012 Alliantie promoot Holland in Brazilië Vier partijen hebben 13 september het startsein gegeven voor gezamenlijke Holland-promotie in Brazilië. Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), KLM, Amsterdam Airport Schiphol en Amsterdam Marketing hebben zich voor drie jaar gecommitteerd om Braziliaanse toeristen te stimuleren een bezoek aan Nederland te brengen. Frans van der Avert (Amsterdam Marketing), Ineke van der Genugten (KLM), Wilco Sweijen (Amsterdam Airport Schiphol) en Andrew van der Feltz (NBTC). Brazilië heeft de afgelopen jaren een sterke economische groei doorgemaakt en de alliantie verwacht dat deze groei de komende jaren doorzet. Daardoor groeit de middenklasse in Brazilië en wordt het voor steeds meer Brazilianen mogelijk om internationaal te reizen. In 2011 bezochten ruim 100.000 Brazilianen ons land. De doelstelling van de alliantie is om zo’n 22.500 extra Braziliaanse bezoekers aan te trekken. De verwachting is dat er in 2014 zo’n 145.000 Brazilianen ons land bezoeken voor een (zakelijk) toeristisch bezoek. De focus van de marketingactiviteiten van de Holland Alliantie ligt op de steden São Paulo en Rio de Janeiro. KLM vliegt tien keer per week direct van Amsterdam naar Brazilië; zeven keer naar São Paulo en drie keer naar Rio de Janeiro. Om deze regio’s goed te kunnen bereiken gaat de Braziliaanse website holland.com eind september live en zullen marketingactiviteiten op Braziliaanse sociale media gestart worden. Tevens staat in november een salesmissie gepland naar São Paulo en Rio de Janeiro waarbij mogelijkheden tot samenwerking met touroperators en reisagenten worden verkend.< Bureau voor dagvoorzitters Dagvoorzitter.nl is sinds 14 september niet langer een eenmanszaak, maar het eerste Nederlandse bureau dat zich volledig richt op de bemiddeling van dagvoorzitters. Oprichter Jan-Jaap In der Maur wil hiermee het vak dagvoorzitter ‘het bureau te geven dat het verdient’ en iedere bijeenkomst de best passende dagvoorzitter bieden. Dagvoorzitter.nl gaat van start met tien ervaren professionals en twee jonge talenten. In het najaar verwacht In der Maur, zelf al jaren freelance dagvoorzitter, verdere uitbreiding van het bestand. Het aanbod van professionele dagvoorzitters is te vinden op de vernieuwde website. Bij ieder staat aangegeven welk stijl hij of zij hanteert.< Pagina 39

Pagina 41

Heeft u een reisgids, turn pages of eonderwijs catalogi? Gebruik Online Touch: relatiemagazine digitaal publiceren.

QM Herfst 2012 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication