INCENTIVEVISIE studenten in dienst om die markt te gaan bewerken en de meesten zijn nooit meer weggegaan. In de loop van de jaren is de ‘Incoming poot’ zo sterk gegroeid dat we nu zeven Chinese werknemers in Amsterdam hebben en twee in Beijing.” Premium poot Het tweede ‘nieuwe’ bedrijfsonderdeel waar Den Hartog zijn pijlen op richtte was Incentive Europe Premiums Concepts & Licensing, kortweg IEPC, dat inmiddels wordt geleid door zoon Edwin van 32 jaar. “Een jaar of acht geleden was ik op een beurs in Amerika en kwam ik ineens USB-sticks tegen. Toentertijd echt iets vernieuwend. Iedereen werkte nog met cd-roms. Ik besloot de USB-sticks naar Nederland te halen en de nieuwe ‘premium poot’ van Incentive Europe was een feit.” Inmiddels levert IEPC aan tal van grote merken in de bedrijfswereld, multinationals, supermarktketens en bijvoorbeeld ook enkele Duitse voetbalclubs, die de inhoud van de complete supporterscatalogus door IEPC laten verzorgen. Den Hartog: “Het gaat zelfs zo goed met deze tak dat het binnenkort goed is voor het grootste deel van de omzet. Ook voor IEPC geldt dat we een kantoor in China hebben. Wel zo handig, want vrijwel de gehele productie vindt in China plaats.” Ruimtereis En zo bedenkt Rob den Hartog af en toe weer eens iets nieuws. Zoals laatst ook weer. In de krant las hij over een ruimtereis en gelijk dacht hij aan de mogelijkheden voor een – zéér exclusieve – incentive. “Ik las inderdaad dat het bureau voor toerisme in Curaçao samen met de organisatie ‘Space Expedition Curaçao’ van plan is ruimtereizen te organiseren. Voor een slordige 75.000 euro vlieg je dan – één op één met een piloot - in een soort ‘spaceship’ naar zestig kilometer van de aarde en weer terug. Met een uur sta je weer met beide benen op de grond.” “ Ik dacht slim te zijn. Het aantal multimiljonairs in China neemt gestaag toe en een substantieel deel weet van gekkigheid niet meer wat hij met zijn geld moet doen. Onlangs was een exclusieve reis om de wereld, die via internet voor de somma van honderdduizend euro per persoon werd verkocht, in zeventien seconden uitverkocht! Dus ik denk: ik ga die ruimtereis op de Chinese markt aanbieden. Maar wat bleek? Er is Amerikaanse rakettechnologie aan boord en Chinezen worden niet toegelaten. Ze zijn waarschijnlijk bang dat de Chinezen het gaan kopiëren. Haha, tot zover mijn ruimtereisavontuur. Het was meer spielerei. Maar dan nog… wat niet is, kan nog komen.” “ We hebben een aantal mooie congressen georganiseerd en een eigen registratietool ontwikkeld, dus de tijd is rijp om ook deze markt verder te bewerken” › HERFST 2012 QM|53 Pagina 52

Pagina 54

Voor clubmagazines, online edities en uitgaves zie het Online Touch CMS beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw vaktijdschriften.

QM Herfst 2012 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication