HOSPITALITYBRAND “ We zullen ons meer moeten profileren voor meetings en congressen” Libéma heeft als locatieverschaffer in de congres- en meetingmarkt nog niet die status die ze bij organisatoren van beurzen en publieksevenementen wel heeft. Met congrescentrum 1931 is de kentering gekomen. Divisiedirecteur Edwin Koemans wil door onderscheidend vermogen de zakelijke markt ook interesseren voor de andere locaties in het uitgebreide en gevarieerde portfolio van Libéma. 08|QM VOORJAAR 2012 “I k haal inspiratie uit de creatie van onderscheidend vermogen. Dat is volgens mij de drijver voor winstgevendheid. Als onderscheidend vermogen ontbreekt, dan valt winstgevendheid weg.” Edwin Koemans, sinds april 2011 directeur van de divisie Beurzen en Evenementen bij Libéma, brengt het fundament van zijn visie direct ter tafel. “Het is duidelijk dat bedrijven die daartoe in staat zijn geweest, ook op lange termijn succesvol zijn”, voegt hij er aan toe. Maar hoe breng je dat in de praktijk, wetende dat Libéma een bonte verzameling aan accommodaties in haar portfolio heeft. Een twintigtal locaties bestaande uit beurshallen, sportlocaties, themaparken, event centers, vakantieparken, groepsaccommodaties, een museum en om het maar tot de kern terug te brengen: een kas. Dat is wat anders dan bijvoorbeeld een Apple, Niké, Coca-Cola, McDonalds of Starbucks die een in wezen tastbaar product op een onderscheidende manier in de markt weten te zetten. “Wij zijn de enige speler in Nederland welke op een achttal locaties verspreid door het land moderne grootschalige evenementen- en beurzencomplexen heeft staan. Dat hebben onze directe tegenspelers Jaarbeurs, RAI en Ahoy niet. Wij zijn dan ook geen Jaarbeurs, RAI of Ahoy. Wij bieden regionaal krachtige locaties met een eigen identiteit. Wij kunnen aan organisers een professionele locatie voor een nationaal evenement bieden of naar keuze een regionale invulling met landelijk dekking bieden.“ “Een professionele relatie als Easyfairs met haar brede portfolio aan landelijke vakbeurzen acteert op meerdere locaties van Libéma. › Pagina 7
Pagina 9Scoor meer met een webshop in uw sportbladen. Velen gingen u voor en publiceerden uitgaven online.
QM104 Lees publicatie 1Home