CITYMARKETING Drie nieuwe congresbureaus Drie nieuwe congresbureaus zijn het afgelopen jaar met nieuw elan gestart om hun regio op de kaart te zetten. Citymarketing Amersfoort trok de aandacht met haar marketing 3.0 campagne ‘where minds meet’. Utrecht Convention Bureau (UCB) ontwikkelde een heel pakket, inclusief stimuleringsfonds, om aantrekkelijk te zijn voor internationale meerdaagse congressen. Convention Bureau Brabant greep de komst van congrescentrum 1931 aan voor een herkansing. op volle toeren S amen met 150 ondernemers is Citymarketing Amersfoort de campagne 'Locatie Amersfoort - where minds meet' gestart in 2011. Doel van deze collectieve marketingcampagne is om een groter marktaandeel op de binnenlandse markt voor vergaderingen, congressen en bedrijfsevenementen te behalen. Amersfoort mag zich verheugen op een grote en groeiende eigen behoefte om zakelijk bijeen te komen, vertelt Dennis Sille. Honderden verenigingen en bedrijven hebben hier hun landelijke of internationale hoofdkantoor hebben, zoals bijvoorbeeld Vereniging Eigen huis, Veilig Verkeer Nederland en Friesland Campina. Daarnaast bestaat de beroepsbevolking voor een groot deel uit jonge, hoogopgeleide ZZP’ers die steeds vaker werken en overleggen op bijzondere, kleinschalige locaties in en rondom Amersfoort, aldus Sille. “Vandaar de pay-off ‘Where Minds Meet’.” Uitstekende uitgangspositie Maar ook voor mensen van buiten de regio heeft Amersfoort heeft een uitstekende uitgangspositie, stelt Sille. “De stad is het geografisch middelpunt van Nederland, op een knooppunt van snel- en spoorwegen. De stad heeft veel bijzondere locaties voor zakelijke meetings & events. Natuurlijk in en rondom de historische binnenstad en het station, maar ook in de groene omgeving: de heide en bossen van Leusden, de haven van Spakenburg en de duinen van Soest liggen allemaal binnen een straal van 10 kilometer.” Belangrijk onderdeel van de campagne is het Ambassadeursprogramma. Amersfoortse ondernemers worden aangespoord hun bovenregionale netwerkbijeenkomsten naar Amersfoort te halen. Hiertoe worden ze uitgerust met Locatie Amersfoort ambassadeursvisitekaartjes. Daarop staat een persoonlijke code waarmee relaties (organisatoren van netwerk- en andere zakelijke bijeenkomsten) met 10% korting een passende locatie kunnen boeken via www. amersfoortcentraal.nl. Op deze site wordt men - na het invullen van de code - persoonlijk door de ambassadeur welkom geheten. Ambassadeurs werven Om ambassadeurs te werven is een Netwerkquiz gelanceerd. Op www.wheremindsmeet.nl worden Amersfoorters uitgedaagd hun kennis van (zakelijk) Amersfoort te testen door middel van tien 28|QM WINTER 2011 Pagina 27

Pagina 29

Voor edities, online artikelen en archief zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw uitgaves.

QM winter 2011 Lees publicatie 2Home


You need flash player to view this online publication