HOSPITALITYBRAND Rob Hermans, CEO Fletcher Hotels “ De uitkomst van Wat Rob Hermans betreft is het hutje-op-de-hei-gevoel van alle tijden en zal dit vergader concept over honderd jaar nog steeds in zwang zijn. “Die markt is er en zal er altijd blijven”, stelt de CEO van Fletcher Hotels overtuigend. “W at we centraal kunnen doen, doen we centraal.” Het aloude adagium van Fletcher Hotels rolt al aan het begin van het interview uit de mond van CEO Rob Hermans. Achter hem hangen beeldschermen die continu de actuele pick-up en bezettingsgraad voor de komende drie maanden in de diverse locaties tonen. Je waant je in het kantoor van een beurshandelaar. In de andere werkruimtes op het hoofdkantoor in Vianen hangen eveneens schermen, die weer andere cijfers tonen, afhankelijk van de verantwoordelijkheden op de betreffende afdeling. Zoals op de afdeling personeelszaken het verloop van het ziekteverzuim bij de diverse hotels. Als scherp contrast is daar het portfolio van de hotelgroep. Waar je bij de meeste ketens vooraf kunt uittekenen hoe een locatie is gestyled en wat voor een gasten er rondlopen, laat dat zich bij een Fletcher hotel moeilijker raden. Ik moet zelf denken aan markiezen, maar samen komen we niet verder dan drie locaties die aan dat beeld voldoen. “We zijn begonnen met het overnemen van familiehotels”, verklaart Hermans de diversiteit. “Later zijn daar ook Golden Tulips, Hampshires, Bilderbergs, Sandtons, noem ze maar op, bijgekomen. We hebben inmiddels van alle merken wel hotels overgenomen.” “Wij bieden een zo breed mogelijk hotelproduct. Zowel voor zakelijk als leisure, van luxe tot common. Onze locaties zijn uniek en afwisselend.” “Neem als voorbeeld Auberge de Kieviet in Wassenaar. Voor tachtig/ negentig procent een zakelijke clientèle, de lunches en diners meegerekend. Daar wordt op een hoog niveau gekookt. Daar ga je met je klant kreeft eten. Aan de andere kant heb je Hotel-Restaurant Koogerend op Texel. Daarvan is de omzet uit de zakelijke markt maar vijf procent en daar hebben de gasten nog nooit kreeft op tafel gezien.” een vergadering is heel anders in de natuur” › WINTER 2011 QM|7 Pagina 6

Pagina 8

Scoor meer met een webshop in uw drukwerk. Velen gingen u voor en publiceerden clubbladen online.

QM winter 2011 Lees publicatie 2Home


You need flash player to view this online publication