HOSPITALITYBRAND “ Luxe heeft een andere betekenis gekregen” Zijn carrière voerde Jeroen Sirag langs een rij illustere tophotels. De kroon op zijn werk als Director of Sales & Marketing kreeg hij vorig jaar, met de opening van het Conservatorium Hotel. Niet een vijfsterren hotel dat pronkt met luxe, maar één die een nieuwe ervaring in gastvrijheid belooft. Daar kan geen crisis tegenop. H 06|QM ZOMER 2012 et is de dag nadat Horwath HTL de resultaten bekend heeft gemaakt van haar onderzoek naar de economische prestaties van de Nederlandse hotelindustrie. Deze branche blijft last ondervinden van de moeizame economische ontwikkelingen, waardoor de kamerprijzen en bezettingsgraden onder druk blijven staan. Vooral de vijfsterrenhotels hebben het zwaar, stelt Horwath. Zeker in het Amsterdamse, waar meer dan de helft van de Nederlandse vijfsterren hotels gevestigd is. Eind vorig jaar werd het Conservatorium Hotel aan dit aanbod toegevoegd en voor de komende twee jaar zijn er nog twee andere vijfsterren hotels op komst. Jeroen Sirag heeft, zoals een Director of Sales & Marketing betaamd, de informatie al bestudeerd en geanalyseerd. “Men verwacht voor 2012/2013 een stijging van één procent als je kijkt naar ADR en occupancy. Dat vraag ik me zelfs nog af, gezien het Conservatorium Hotel en de andere hotels die er bij komen.” Architect Pierro Lissoni heeft in opdracht van vader en zoon Akirov de voormalige Rijkspostspaarbank en later het Sweelinck conservatorium, getransformeerd in een bijzondere combinatie van design en geschiedenis. Jeroen Sirag werd gevraagd het pre-openingsteam te versterken en te helpen dit nieuwe luxury lifestyle hotel te lanceren en op de kaart te zetten. In februari2011 begon hij in een team van vijf collega’s op wat toen nog een bouwplaats was en aan het einde van het jaar gingen de deuren voor de gasten open. De belofte: “Wij bieden een nieuwe ervaring in gastvrijheid.” Besparen zonder concessies Bang voor de uitdagingen in de nabije toekomst is hij niet. Sirag heeft al de nodige ervaring met het verkopen en vermarkten van een topproduct in moeilijke tijden. Bij de aanvang van de economische crisis in 2009 werkte hij voor het Amstel Hotel. “De Grand Dame van Nederland. Een instituut waar alles tot in de perfectie wordt verzorgd”, kijkt Sirag liefdevol terug. Daar heeft hij geleerd om kosten te besparen zonder concessies te doen aan de kwaliteit van het product. “Je krijgt discussies of het noodzakelijk is dat een bloemstuk in de lobby vijfhonderd of tweeduizend euro moet kosten en of die wel elke week ververst moet worden. Je ziet op zo’n moment dat je heel makkelijk kosten kunt besparen, zonder dat het impact heeft op de totaalbeleving van de gast.” “Je moet creatief worden. Ik weet nog dat er indertijd de brug naast het hotel werd opgebroken. Dan is er opeens een constructiesite voor het hotel voor een lange termijn Ik heb toen voorgesteld om met › Pagina 5

Pagina 7

Interactieve internet reisgids, deze club blad of brochure is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het converteren naar een digitale publicatie van e-mailings.

QM zomer 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication