MEETINGLOCATIE ‘ Wij kunnen snel iet alleen Van den Tweel is terug van weggeweest. Ook Rob Veeger. Hij werkte van 2005 tot 2008 voor de groep die eigenaar acteren en opschalen naar honderden kamers’ N en exploitant is van Ampt van Nijkerk, Hart van Holland, Heerlickheijd van Ermelo en Mariënhof. De fusie met de Regardz-groep was voor hem het sein om te vertrekken. “Ik was General manager van Heerlickheijd van Ermelo en daarmee hadden we een sterke voet in de leisure markt. In de samenwerking werd de strategische keuze gemaakt om geheel over te gaan naar de zakelijke markt. Daarnaast vond ik de sfeer van de marktbenadering en de uitingen, niet bij mij passen en ook niet bij onze locaties. Ik ben van het relatief conservatieve gastheerschap. De gast is voor mij altijd nog u, met bepaalde normen en waarden die daarbij horen.” Sans rancune Een vertrek ‘sans rancune’, benadrukt hij. Dat bleek wel vorig najaar. Veeger werd gevraagd om de hotels van Regardz onder zijn hoede te nemen en de nieuw aangetrokken algemeen directeur Pieter Aalbers te helpen met het vlot trekken van het vastgelopen merk. “Samen met Pieter ben ik er ingesprongen om te kijken hoe we bepaalde koerswijzigingen konden effectueren en het bedrijf konden klaarstomen voor de toekomst. Het was duidelijk dat de fusie niet gebracht had wat beide aandeelhouders ervan hadden gehoopt. De verwachte synergie is nooit ontstaan. We hebben geconcludeerd dat ieder zijn eigen kracht had en dat het beter was dat ieder weer in zijn oorspronkelijke kracht verder zou gaan. Regardz is sterk met haar meeting concept. Bij ons draait het om het totaalconcept.” In april werd het principebesluit genomen en sinds 1 juni is Veeger director of operations voor de weer in haar klassieke samenstelling opererende Van den Tweel horecagroep. Golden Tulip De locaties mogen dan dezelfde zijn, maar daarnaast is er in twee maanden tijd veel veranderd. Dat begon al direct door zich met beide hotels als franchisenemer aan te sluiten bij Golden Tulip. “Regardz was er onvoldoende in geslaagd om Ze bestaan al heel lang naast elkaar. Ampt van Nijkerk en Hart van Holland zijn twee gekende locaties. Nu eigenaar Van den Tweel groep weer zelfstandig opereert, heeft het management de kracht van beide gebundeld. Sterker nog. Er nog twee locaties aan toegevoegd. Het resultaat is een nieuw totaalproduct voor de congresmarkt. Regardz als een hotelmerk in de markt te zetten. We hebben ervoor gekozen om onze hotels niet weer als Van der Tweel hotels in de markt te zetten, maar aan te sluiten bij een internationaal hotelmerk. Via Golden Tulip sluiten we aan op een internationaal netwerk van boekingskanalen, waardoor we direct sterk in de markt staan. Andersom zijn wij weer interessant voor Golden Tulip, omdat wij binnen hun portfolio een redelijke unieke positie innemen. Met Hart van Holland erbij bieden we faciliteiten en een schaalgrootte die Golden Tulip nog niet kon aanbieden. Er zit dus duidelijk een wisselwerking in.” “Het Ampt is nu een viersterren Golden Tulip. We hebben ervoor gekozen om de Heerlickheijd het stempel Royal Tulip te geven. Dat geeft het hogere niveau aan en is een aanduiding waarmee de internationale markt bekend is. Wij gaan niet voor het vijfsterren label. Wij gaan in gedachte meer uit van vier sterren plus. In Nederland zit niemand te wachten op een vijfsterrenhotel op de Veluwe.“ “Dit najaar gaat er in de Heerlickheijd een grootschalige kamerrenovatie plaatsvinden. Het gaat HERFST 2012 QM|25 › Pagina 24

Pagina 26

Interactieve digitale boek, deze clubblad of jaarverslag is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online bladerbaar op uw website plaatsen van internet reclamefolders.

QM Herfst 2012 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication