Steun vanuit franchiseorganisatie “Naast de steun vanuit de franchiseorganisatie, zijn we zelf ook creatief. Vorig jaar hebben we nog zo’n zeventig secretaresses uit de regio uitgenodigd. We hebben ze een leuke dag bezorgd en gevraagd waar ze op letten als ze een zakelijke accommodatie boeken. Wat blijkt: op dit moment wordt er vooral naar de prijs gekeken en daarna pas wat je er allemaal voor krijgt. De dag met secretaresses heeft overigens wel resultaat gehad. We hebben er nieuwe klanten aan overgehouden.” Zowel Van Berkel als Boekhorst zijn blij dat ze aangesloten zijn bij een grotere organisatie. “In deze tijd is dat erg prettig”, zegt Boekhorst. “Het moederbedrijf zorgt voor bezetting en ondersteunt daar waar mogelijk. Dat combineer je weer met een stuk eigen ondernemerschap en zo kun je er iets moois van maken”, aldus Van Berkel. Tijd voor een rondje door het bedrijf. Waar we ook lopen, we worden vriendelijk bejegend door het personeel. “Juist dat is heel belangrijk”, zegt Frank Boekhorst tegen zijn collega. “In de hotellerie draait alles om het gastheerschap en dat komt weer neer op de mensen die bij je werken. Dat doen jullie goed.” Schuilkelder als bar Alco van Berkel neemt ons eerst mee in de kelderbar. “Dit was vroeger een schuilkelder die de Koninklijke familie beschermde tegen bijvoorbeeld aanvallen in de Tweede Wereldoorlog”, vertelt Van Berkel. “Die verhalen moet je uitdragen”, onderbreekt Frank Boekhorst hem. “Ik vind het prachtig om een stuk historie van een accommodatie te kennen.” De kelderbar wordt door bedrijven vaak gebruikt voor een borrel of meeting. Verder beschikt Hotel De Mallejan naast hotelkamers over vijf zalen voor totaal zo’n 120 man. Twee zalen kunnen aan elkaar gekoppeld worden. De grootste groep die kan worden ontvangen, telt daardoor zo’n veertig personen. De inrichting is knus en sfeervol. › Kijkje in de Keuken ‘Gelderland levert je mooie streken’ luidt de gezamenlijke slogan van Convention Bureau regio Arnhem Nijmegen en Congresbureau Veluwe. Op www.zakelijkestreken.nl maken ze duidelijk wat Gelderland onderscheidt van andere meeting bestemmingen: ‘In Gelderland vind je geen saaie anonieme kantoorpanden, maar duizenden hectare ongerepte zandvlaktes, eeuwenoude bossen en zuurstofrijke lucht. Gelderland barst van de plekken waar je ongestoord kunt brainstormen en met collega’s en relaties van gedachten kunt wisselen.’ In 2012 laten we in elke editie van QM twee partners van beide congresbureaus bij elkaar een kijkje in de keuken nemen. In deel drie zijn dat Hotel Manager Alco van Berkel van Fletcher Hotel De Mallejan in Vierhouten en General Manager Frank Boekhorst van Hampshire Landgoedhotel Holthurnsche Hof in Berg en Dal. Zij bezoeken elkaars locatie en vertellen eerlijk wat ze van het bedrijf van hun concullega vinden. › HERFST 2012 QM|35 Pagina 34

Pagina 36

Scoor meer met een e-commerce shop in uw nieuwsbrieven. Velen gingen u voor en publiceerden studiegidsen online.

QM Herfst 2012 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication