INCENTIVEVISIE Rob den Hartog, Incentive Europe van de bedrijfsactiviteiten bleek een goede zet’ ‘De diversificatie Incentive reizen voor opdrachtgevers uit Europa of uit China? Op aarde of de ruimte in? Of de productie en licensing van premiums? Anders het organiseren van associatiecongressen? Voor Rob den Hartog van Incentive Europe maakt het niet uit. Hij zoekt naar de kansen. O 50|QM HERFST 2012 p het moment van het interview staat Rob den Hartog op het punt naar China af te reizen. Hij kan nog net een gaatje vrij maken op de dag voor zijn vertrek. Op de burelen van Incentive Europe, gelegen in het Amstel Business park in Amsterdam, vertelt hij dat hij drie weken eigenlijk best lang vindt. Woorden die je niet zou verwachten van een reis- en incentive man pur sang. “Af en toe een week op reis vind ik prima”, verklaart Den Hartog zich nader. “Maar drie weken… liever niet. Dit keer ontkom ik er echter niet aan.” De China-reis is dan ook alles behalve een plezierreis. Al is zijn werk ook zijn hobby en andersom, laat dat duidelijk zijn. Den Hartog heeft een druk programma voor de boeg. Zo lift hij mee met een handelsmissie die vanuit het NBTC is georganiseerd, exposeert hij op de Chinese equivalent van de EIBTM-beurs, de CIBTM, en woont hij de Internationale SITE-conferentie bij. Maar het hoogtepunt van de reis zal de officiële opening zijn van de Chinese vestiging van Incentive Europe, in China ‘Incentive China Marketing’ geheten. En met ‘officieel’ bedoelt Den Hartog ook officieel, want zakendoen in China doet hij al bijna tien jaar, maar nu zijn dan eindelijk alle benodigde vergunningen voor de Chinese vestiging ‘officieel’ rond. Iedereen met Chinese ambities die zich ooit door dezelfde bureaucratische papieroceaan heeft geworsteld, weet precies wat Den Hartog bedoelt. “Als je dan eindelijk alle documentatie rond hebt, moet je er ook nog eens voor zorgen dat ieder document is voorzien van maar liefst zes ‘gelegaliseerde’ handtekeningen. Een handtekening van de notaris, een handtekening van de ambassadeur, een handtekening van de minister van binnenlandse zaken, een handtekening van de minister van buitenlandse zaken… voordat je het weet ben je maanden verder.” Belangrijkste troef Maar nu zijn de horden gelopen. Incentive China Marketing (ICM) is klaar om de Chinese markt te bestormen. De belangrijkste troef die Incentive China Marketing in handen heeft, zijn de contracten met alle grote Chinese reisorganisaties. “Deze reisorganisaties zijn onze klanten. Zij organiseren voor hun klanten – Pagina 49

Pagina 51

Heeft u een artikel, publitas of online rapporten? Gebruik Online Touch: drukwerk online bladerbaar publiceren.

QM Herfst 2012 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication