HOSPITALITYBRAND Edwin Koemans, directeur divisie Beurzen en Evenementen bij Libéma, Organisers van een snuffelmarkt of het Stoffenspektakel kiezen voor de regionale kracht van Libéma.” Trend is lokaal en regionaal “Hiermee kunnen wij een organiser in staat stellen om dichter bij het publiek te komen. Dat is een mooie propositie als je ziet in alle statistieken dat mensen niet meer in de auto stappen om anderhalf uur naar een evenement te reizen. Met de verkeersintensiteit die we hadden, hebben en krijgen zal die ontwikkeling zich alleen maar versterken.” “Lokaal en regionaal worden steeds belangrijker. Dat zie je in de uitkomsten van alle onderzoeken. De ontwikkelingen die we in Europees verband doormaken zorgen ervoor dat mensen hun lokale waarden alleen nog maar meer gaan waarderen. In de achterhoek zullen ze alleen maar meer Grolsch gaan drinken dan voorheen, want dat is hun bier.” “Sterk punt is ook dat ieder van onze locaties zijn eigen karakteristiek heeft. Daardoor kunnen wij de organiser een locatie bieden die bij zijn of haar evenement past. Met de Brabanthallen bieden we een modern groot complex met een volwaardige infrastructuur. Het kan zijn dat iemand dat te groot vindt en denkt ‘hier verlies ik mijn identiteit’. Dan hebben we dichtbij het Autotron met als belang10|QM rijkste karakteristiek dat als iemand hier zijn evenement houdt, dan claimt die de hele locatie en dan krijgt die ook zijn eigen identiteit.” “Een ander voorbeeld is Expo Haarlemmermeer. Een heel groot glazen gebouw met winning van zonne-energie op het dak. Midden in het groen en op vijf autominuten van Schiphol en een halte van de snelbus voor de deur. Een super locatie voor een evenement dat zich groen wil profileren.” Onbemind in de congresbranche Libéma mag dan een vaste waarde zijn in de beurzenbranche en gekend zijn bij organisatoren van vakgerichte beurzen en publieksevenementen, in de congresbranche mag de organisatie zich onbemind voelen. Ondanks dat er in alle locaties wel congressen plaatsvinden, zal menigeen het niet als gekende congreslocaties zien. “Klopt”, erkent Koemans. “Daar valt voor ons nog veel te winnen en we willen die markt ook meer gaan bedienen.” “Met 1931 hebben we onze eerste locatie welke we helemaal hebben ingericht met de meest moderne middelen waarmee we tegemoet komen aan de facilitaire eisen welke een congresorganisator vandaag de dag stelt aan een moderne locatie.” “Congressen faciliteren is een compleet andere tak van sport. Bij beurzen ligt de prijsdruk hoger. Daar draait het om meters. In de Pagina 9

Pagina 11

Scoor meer met een online winkel in uw flyers. Velen gingen u voor en publiceerden uitgaven online.

QM104 Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication