GELDERSESTREKEN Eindoordeel Een paar dagen na de rondleiding vragen we Joyce Leeftink en Hans Visser hun indrukken over de locaties die ze bezichtigd hebben uit te drukken in een cijfer. Ook willen we graag weten wat zij goed vonden en welke tip zij willen geven. Dit was hun eindoordeel: Joyce Leeftink over Hotel de Cantharel in Apeldoorn Top: De nieuwe kamers waarbij ik vooral verrast werd door de vierkante meters, maar ook door het super leuke design dat luxe uitstraalt met een knipoog naar het landelijke. Erg verrassend! Tip: Probeer de gast direct bij de ingang al het ‘vernieuwde en hippe’ van de Cantharel te laten zien. Als je alleen komt eten, krijg je dat gevoel niet omdat het niet direct zichtbaar is. Je komt binnen in de ‘paddestoel’ van Van der Valk en het is zo veel meer dan dat: Een prachtig bedrijf waar jullie trots op mogen zijn. Eindcijfer: 9. Dit hoge cijfer is voor de centrale ligging, de (nieuwe) kamers, het zaalproduct en de algemene indruk van het restaurant. Hans Visser over Regardz Meeting Centre in WTC Arnhem Top: Er wordt een goede sfeer gecreëerd door een uitstekende mix tussen zakelijk en gezelligheid. De ontvangstruimte/restaurant straalt rust uit en is mooi ruim van opzet. Mooie ruime zalen voorzien van alle comfort. De vergaderbox met de paracetamol is geweldig en getuigd van proactieve service in de ruimste zin van het woord. Het uitzicht is de hier de slagroom op de taart. Tip: Ik vind het een goed idee de ingang te verplaatsen, waardoor de entree meer grandeur krijgt. De sfeer en de uitstraling van het restaurant op de begane grond mis ik in de aankleding van de ontvangstruimtes boven. Het uitzicht zou ik marketing technisch helemaal uitbuiten, want dit op zich is al een belevenis: Meet me on top of the world! Eindcijfer: Een 9 voor de bereikbaarheid met het openbaar vervoer, het frisse kleurgebruik en het fantastische uitzicht. 42|QM VOORJAAR 2012 etage. Haar gast knikt goedkeurend als hij de zaal bekijkt: “Lekker licht, fris en modern ingericht”, vindt hij. “Jammer dat je ziet dat ze buiten nog aan het bouwen zijn.” Joyce is het hier roerend mee eens, maar heeft haar plannen voor de toekomst: ”Is je iets opgevallen toen je binnenkwam?” is haar vraag aan Visser, die prompt antwoordt: “Ja, je loopt de receptie voorbij, omdat deze nogal weggestopt zit.” “Precies”, reageert Joyce, en daarom wil ik deze ruimte opofferen en er een mooie lobby met receptie van maken. Dat verhoogt absoluut de grandeur van het WTC.” Ook voor het plein voor het WTC heeft de enthousiaste manager al een bestemming op het oog:”Ik heb de gemeente aangegeven om, als het plein af is, een terras te mogen aanleggen.” Gesprek verstomt De vergaderruimtes van Regardz liggen op de 12e en 13e etage van het WTC. Het panorama wat zich ontvouwt als we de lift verlaten, doet het gesprek even verstommen. “Wow!” is de eerste reactie van Visser. “Wat een geweldig uitzicht!” “En alle kamers tonen weer een ander gezicht op Arnhem”, zegt Leeftink trots. Ook de vergaderruimtes kunnen Vissers goedkeuring wegdragen: “Het zijn moderne, lichte ruimtes en van alle gemakken voorzien. Ik heb ook iets gezien wat ik van Joyce ga pikken, namelijk het idee van de aspirines in de meetingkit. Je moest eens weten hoe vaak erom gevraagd wordt en dit is de perfecte manier om de klant net een stap voor te zijn.” Visser vervolgt: “Het valt me op dat de vergader- en break outruimtes wel zakelijk en no-nonsense zijn, maar niet onpersoonlijk. Je ziet aan allerlei dingen dat er over nagedacht is hoe de gasten prettig en ongestoord kunnen werken. De vergaderruimtes zijn kraakhelder en modern en voorzien van alle apparatuur die nodig is tijdens een vergadering. Maar het zijn ook kleine dingen als die aspirines en de kijkgaatjes in de deuren, waardoor het personeel kan zien of een ruimte bezet is, zonder te storen.” Verschillend prijsbeleid Ook ter sprake komt het onderwerp prijzen. Op de vraag van Hans Visser hoe de prijzen bepaalt worden, deelt Leeftink mee dat de prijsbepaling via yield management gebeurt. “Dat krijg ik er bij ons nog niet doorheen”, zegt Visser spijtig. “Wij hanteren vaste prijzen, omdat dit duidelijkheid schept naar de gast. Men weet vooraf al waar men aan toe is ” “Met een bezettingspercentage van bijna 80 % zoals bij jullie is dat idee te verdedigen”, zegt Leeftink. “Maar ik verhuur op een rustige dag liever tegen een lagere prijs dan dat ik een ongebruikte ruimte heb.” Joyce geeft hem het advies te wachten tot Pagina 41
Pagina 43Scoor meer met een online shop in uw vaktijdschriften. Velen gingen u voor en publiceerden flyers online.
QM104 Lees publicatie 1Home