MEETINGNIEUWS Peoples Ferry Aaftink Tim Vissers en Sjoerd Vendrik Leiden levert inspiratie zoals beloofd BUSINESS Ferry Aaftink is de nieuwe salesmanager van QM. Ferry vertrok vier jaar terug bij Quality in Meetings, nadat hij ruim zes jaar had meegewerkt aan het uitbouwen van de titel. Na werkzaam te zijn geweest bij Telegraaf Media Groep, is hij nu teruggekeerd bij zijn oude liefde QM. Ferry is te bellen op 06 12643168, te mailen via ferry.aaftink@hetportaal.com en te bezoeken ten kantore van Het Portaal Uitgevers op Veerdijk 40-i in Wormer. < Tim Vissers (26) verhuist - na één jaar general manager van Tulip Inn de Veluwe geweest te zijn - naar Golden Tulip Epe. Ook daar neemt hij de rol van general manager op zich. Zijn functie bij Tulip Inn de Veluwe wordt overgenomen door Sjoerd Vendrik (26), voormalig sales manager van het hotel. Vissers volgt Tjeerd Holtrop op, die de Golden Tulip organisatie heeft verlaten. < Erik-Jan Ginjaar Erik-Jan Ginjaar is op 1 januari 2012 gestart als general manager bij Postillion Hotel Utrecht Bunnik. Ginjaar was hiervoor general manager bij Amrâth Grand Hotel Heerlen en Tulip Inn Heerlen City Centre. CLC-VECTA heeft het team uitgebreid met Michel de Kruijf. De Kruijf gaat zich binnen de vereniging bezighouden met leden- en sponsorzaken. Hij is de afgelopen vier jaar werkzaam geweest bij Respons, data- en onderzoeksbureau op het gebied van publieksevenementen, vakbeurzen en vrijetijdslocaties. 50|QM VOORJAAR 2012 Hoe wil een PCO, meeting planner of eventmanager het liefst de meeting mogelijkheden van een stad of regio verkennen? Leiden Marketing stelde de vraag het afgelopen najaar, met als deuropener een opmerkelijke DM-actie. Op donderdag 2 februari werd de door de relaties van Leiden Marketing gewenste stadsverkenning ten uitvoer gebracht. Met het gewenste resultaat, want de deelnemers toonden zich enthousiast over het programma van de Leidse Inspiratiedag. Voor wie vooral locaties wilde zien, was er in de ochtend een optionele tour langs enkele meetinglocaties, waarna alle deelnemers bij elkaar kwamen in de Pieterskerk. John Kroes, directeur Leiden Marketing, en wethouder Robert Strijk heetten de iedereen welkom, waarbij de in Leiden geboren en getogen Strijk zijn stad met warmte en humor wist te verkopen. Daarna ging het om inhoud. Gerdie Schreuders van Live Online Events vertelde over de mogelijkheden en valkuilen bij de inzet van social media rond meetings. Schreuders wist het obligate van dit trendy onderwerp te vermijden en drong door tot de kern van het nieuwe medium. Daarna toog het gezelschap naar het Rijksmuseum van Oudheden voor een workshop van Nicoline van Straten, directeur van het in ‘live communicatie’ gespecialiseerde bureau LiveHouse. Met haar surplus aan ervaring wist ze de deelnemers prangende vragen te ontlokken en te voorzien van praktische antwoorden. De temperatuur van ver onder nul en de Leidse hoop op schaats-ijs zorgde ervoor dat de geplande boottocht door de Leidse grachten werd afgeblazen. Een rondleiding door het opmerkelijk moderne Rijksmuseum van Oudheden vormde een prettige compensatie. De Stadsgehoorzaal van Leiden was het eindstation van deze zoals beloofd inspirerende dag. < Nieuwe ééndaagse congresbeurs ‘Business Experience’ in MECC In MECC Maastricht vindt op dinsdag 30 oktober de eerste editie van de ééndaagse congresbeurs ‘Business Experience’. Dit nieuwe platform voor Limburgse ondernemers is de opvolger van de Bedrijven Kontakt Dagen (BKD) en wordt een jaarlijks terugkerend item op de agenda van de Maastrichtse evenementenlocatie. “Kennis, inspiratie, netwerk en matchmaking zijn de vier speerpunten die als een rode draad door de congresbeurs verweven zijn”, vertelt product manager Ruud Coumans. “Overigens hebben wij er als organisatie voor gekozen om het nieuwe evenement niet in de beurshallen, maar in het congrescentrum van MECC Maastricht te laten plaatsvinden. Die locatie past beter bij de nieuwe opzet, ook met het oog op de kwaliteitsimpuls.” Het dagprogramma van Business Experience 2012 bestaat uit drie onderdelen. Na een openingsprogramma in het Auditorium volgen twee rondes van kennissessies. Eerst sessies met branchespecifieke thema’s, daarna kennissessies waar brancheoverstijgende onderwerpen aan de orde komen. Het laatste onderdeel is het netwerkonderdeel. Ruim honderd exposerende bedrijven zullen zich hier aan netwerktafels presenteren. De prijs voor een los toegangsbewijs bedraagt € 150,-. Er worden duizend bezoekers verwacht tijdens het all inclusive evenement. < Pagina 49
Pagina 51Interactieve e-jaarverslag, deze drukwerk of onderwijsmagazine is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het converteren naar een digitale publicatie van internet reisgidsen.
QM104 Lees publicatie 1Home