HOSPITALITYBRAND “ Het gaat er om dat je iets meegeeft van de lokale community waar het hotel zich bevindt.” voegt hij er aan toe. “Als voorbeeld. We hebben net een aanvraag van een internationaal bedrijf voor dertig gasten, drie dagen achtereen, inclusief meeting space en dat drie weken van tevoren. Waarbij we dan tevens in competitie zijn met Brussel. Dan promoot je niet alleen je hotel, maar ook Amsterdam als destinatie.” Bij aanvragen grijpt Sirag direct naar de telefoon. “We leven dan wel in de tijd van online communicatie, maar ik ben zelf heel erg van het persoonlijk bellen. Ik wil de echte behoefte in kaart brengen en daarop inspelen met stuk creativiteit; toegevoegde waarde bieden.” “Met het team meeting & events, waar ik leiding aan geef, gaan we direct om tafel. Je moet het ijzer smeden als het heet is. Dat wil zeggen snel een voorstel doen en niet te ingewikkeld. Ik zie vaak hotels die een ingewikkeld verhaal opsturen. Dat verwachten relaties niet. Je moet direct aangeven wat jouw onderscheidend vermogen is.” “In ons geval is dat het product, de gastvrijheid en de locatie. Nergens ter wereld vind je drie van zulke musea op een rij met zo’n hotel op loopafstand. Dat benutten we. Een diner in het Rijksmuseum, een masterclass in het Stedelijk. Zo hebben we ook samenwerking met het Van Gogh Museum en het Concertgebouw. Wat te denken van een break in het Vondelpark.” Pannenkoeken in de brasserie “Het gaat er om dat je iets meegeeft van de lokale community waar het hotel zich bevindt. Daarom is het belangrijk dat de lokale community het hotel omarmt. Daarom serveren we onder andere pannenkoeken in de brasserie. We zorgen er bewust voor dat de drempel heel laag is. Daarom hebben we zes winkels in het hotel. Zodat de Amsterdammer makkelijker naar binnen loopt.” “Daarom vinden we het vieren van belangrijke gebeurtenissen in de buurt belangrijk; verjaardagen, een getekend contract. Wij willen graag het platform zijn dat daarvoor wordt gekozen. Door onze service en creatieve invulling van food & beverage.” “Daarom zie je Delfts Blauw in de kamers en het restaurant. Dat maakt het voor de internationale bezoeker interessant, want die krijgt iets extra mee van de plaats waar hij is. Anders had dit hotel net zo goed in Parijs of New York kunnen staan.” Langer after care traject Sirag ziet ook een trend waarbij de locatie meer betrokken wordt bij de inhoud van een bijeenkomst. “Je ziet dat de inhoud wordt meegenomen in een langer traject waardoor je er meer aan hebt. Zowel vooraf als in een langer after care traject. Hierdoor beklijft het onderwerp langer en is het resultaat van de meeting hoger.” Hier ligt in eerste instantie niet een taak voor een locatie, maar Sirag en zijn collega’s denken hier wel in mee. “We hadden hier een multinational die een bijeenkomst had met als thema gastvrijheid. Vooraf is een film gemaakt over wat gastvrijheid voor ons betekent. Bij de receptie, room service, de brasserie.... Hiermee werden de deelnemers warm gemaakt voor de locatie en voor het thema. Dit wordt ook meegenomen in een traject voor de maanden er na.” Green Globe Het Conservatorium Hotel heeft de Green Globe Certificering, met als bijzonderheid dat het hotel deze duurzame bedrijfsvoering al kreeg voordat ze open ging. Dat komt onder meer door energiebesparende maatregelen, zoals een ondergrondse warmte/koude opslagsysteem en sensoren in kamers die bij afwezigheid van de gasten, de lichten automatisch uitschakelen. ZOMER 2012 QM|09 › Pagina 8

Pagina 10

Voor uitgaven, online edities en relatiemagazines zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw folders.

QM zomer 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication