Harry en Steffen Kalverboer. met alleen een doosje met 400 pennen onder mijn arm. Keken ze me toch raar aan. Op het vliegveld in Barcelona neem ik de taxi naar het hotel en zeg tegen de taxichauffeur dat die even moet wachten. Ik geef het pakketje af in het hotel en ga met diezelfde taxi weer terug naar het vliegveld. Kom weer in hetzelfde vliegtuig wat tussentijds alleen even is schoongemaakt en de stewardessen staan me aan te kijken zo van ‘die hebben we net toch ook al gezien?’.” “Het is niet ‘Wie is de eigenaar van het probleem’, maar ‘Het probleem wordt opgelost’, benadrukt Harry. “We zien het echt als een partnership versus het zijn van een leverancier”, vult Steffen aan. “Het is een climax waar je samen naar toe werkt. We lopen samen die berg op. Een organisator heeft veel aan zijn hoofd en wat wij bijdragen is maar een onderdeeltje daarvan. Dat betekent dat wij de klant meenemen in het proces en voor hem of haar denken. Dat betekent proactief communiceren en anticiperen. Heb je hier al aan gedacht, kunnen we dat nog voor je doen? En altijd 24/7 bereikbaar. Die bereikbaarheid is er altijd voor bijna al onze personeelsleden.” Wie gewoon snel (semi-)standaard meetingproducten zoals badges, clips en lanyards geleverd wil hebben, kan die overigens ook via de webshop van Creator Meeting Support bestellen. Het startmoment is heilig Betrouwbaarheid is essentieel in de dienstverlening die Creator levert aan organisatoren, stelt Steffen. “Het startmoment is heilig. Later dan dat moment leveren is geen optie, maar eerder kan ook niet altijd. Dan zegt het hotel ‘Je mag voor de opslag kamers huren à raison van honderden euro’s’.” Zorgen voor de juiste kwaliteit bedrukking is ander specialisme in dit vakgebied. Harry: “Drukken op hout, keramiek, metaal, elastiekjes, katoen; alle materialen komen wel voor. En op al die diverse materialen moet het logo er hetzelfde uitzien. Het eindresultaat mag geen fractie afwijken van de PMS-kleur die is opgegeven. Dat vraagt om een enorme productkennis, creativiteit en ervaring bij alle medewerkers.” “In 2003 voerde de Europese Commissie een grote campagne vanwege het Europees Jaar van de Gehandicapten. Ons was gevraagd onder andere een T-shirt te bedrukken met een tekst in elf talen. ‘Heb je ook iets voor blinden?’, heb ik toen gevraagd. Hadden ze niet aan gedacht. Ik wist dat de meeste blinde mensen een computer hadden, dus toen hebben we in braille het websiteadres op de mouw gedrukt. Dat was nog een hele uitzoekerij om de juiste inkt te vinden, die je goed kon voelen en ook bleef zitten. › HERFST 2012 QM|45 Pagina 44

Pagina 46

Voor mailings, online reisgidsen en lesboeken zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een webwinkel in uw vaktijdschriften.

QM Herfst 2012 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication