MEETINGSUPPORT Nou, je kunt hem honderd keer wassen en dan is die nog goed.” Voor het bedrukken werken ze met een vaste partner; volgens Harry de beste drukkerij van de Benelux. En ook nog eens met een CO2-neutrale productiewijze, onder meer doordat de benodigde stroom wordt opgewekt via zonnepanelen op het dak, gescheiden verwerking van afvalmaterialen en gebruik van regen als belangrijkste waterbron. “We zijn niet zo’n partij die CO2 compenseert door aan de andere kant van de wereld bomen te laten planten, alsof ze daar al niet voldoende CO2 hebben”, stelt Steffen. “Als we iets doen, dan doen we het door bijvoorbeeld minder gebruik van materialen of duurzaam energie opwekken en we doen het hier. Dat duurzaam denken is niet iets van de laatste jaren. We hebben in 2000 al onze ‘meeting green’ producten geleverd van biologisch afbreekbare materialen.” Retourneringsservice Een innovatie waar dienstverlening en duurzaamheid samen komen is de mogelijkheid om niet gebruikte materialen te retourneren. Steffen: “Als een klant twijfelt of die vier- of vijfhonderd badges nodig heeft, dan zeggen wij: ‘Bestel er zeshonderd, dan heb je er in ieder geval genoeg en alles wat je niet gebruikt stuur je terug in de standaardverpakking en krijg je geld terug. Liefst binnen een week, dan kunnen we het nog op de factuur aanpassen.’ Die service kun je alleen bieden als je je verpakkingseenheid daarop afgestemd hebt. Die begint bij ons dan ook niet bij vijfhonderd. Je kunt ze ook per vijftig verpakt krijgen en wat mij betreft per stuk. Ook qua logistiek moet je er op ingesteld zijn. Dat er ook producten terug kunnen komen. Alles moet worden geteld en nagekeken, verrekend voor de klant en keurig terug in ons magazijn gelegd worden.” “Die service hebben we ook bij de bedrukte tassen. We bedrukken dan de hoeveelheid tassen die de klant zeker denkt weg te geven en laten de overige tassen nog zonder bedrukking. We kijken met de klant twee weken van tevoren hoe het loopt met de registraties om te bepalen of er nog extra tassen nodig zijn. Wil die van de vijfhonderd extra tassen toch nog tweehonderdtweeëndertig bedrukt hebben, dan bedrukken we die tweehonderdtweeëndertig. Ook de overige onbedrukte tassen sturen we mee. Mochten er toch meer tassen nodig zijn, dan kun je in ieder geval tassen weggeven die bij de rest inschikken. Heb je die nog over, dan geef je die weer aan ons terug. Ze zijn onbedrukt, dus die gooien we niet weg. Daar hebben we een outlet voor, zodat we weer andere organisatoren blij 46|QM HERFST 2012 Harry en Steffen Kalverboer brengen moeiteloos anekdotes en voorbeelden ter tafel, verzameld uit 25 jaar Creator Meeting Support. kunnen maken. Die kunnen dan voor een hele mooie prijs, ook voor kleine aantallen, een mooie tas krijgen.” “Dat is optimale flexibiliteit en kostenefficiënt. De organisator kan tegen zijn klant zeggen: ‘Ik heb precies vierduizendvierhonderdtweeënzestig tassen voor je gekocht en geen tas meer,’” Drie elementen Creativiteit is een ander belangrijk aspect van de dienstverlening door Creator Meeting Support. Steffen: “We hebben geen vaste catalogus met daarin bijvoorbeeld vier kleuren pennen, en dat is het. Wil een klant een specifieke kleur, dan zoeken we net zo lang tot we die kleur gevonden hebben. Er zijn organisers die al 25 jaar klant zijn, maar die willen niet 25 jaar dezelfde tas. ‘We willen dezelfde tas voor volgend jaar, maar dan helemaal anders’, dat is wat we vaak horen. Al onze teamleden brengen dan hun eigen creativiteit, improvisatievermogen, kennis en ervaring in, om die hooggespannen verwachting waar te maken. “We hebben in al die jaren tienduizenden meetings beleverd, goed voor miljoenen delegates. Maar op een hele enkele repeat-order na, Pagina 45

Pagina 47

Heeft u een archief, zmags of web lesmateriaal? Gebruik Online Touch: clubblad van pdf naar digitaal converteren.

QM Herfst 2012 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication